Hoe weet ik dat ik achterstanden hulpverlening nodig heb?
Wanneer je één of meer van de onderstaande situaties herkent, is het belangrijk dat je onmiddellijk in actie komt.
- Je hebt zakelijke achterstanden die je niet meer kunt betalen
- Je hebt achterstand bij de betaling van je privé vaste lasten, zoals huur of zorgverzekering
- Je hebt overige onbetaalde privé rekeningen
- Je boekhouding is niet op orde en je hebt geen geld om dit op korte termijn te realiseren
- Je belastingaangiften zijn niet op tijd ingediend en je hebt ambtshalve aanslagen ontvangen.
- Je wordt voortdurend benaderd door incassobureaus en deurwaarders.
- Je eisers dreigen met het aanvragen van je faillissement.
Wat wij voor jou kunnen betekenen
Achterstanden zijn een zware last. De omgang met deurwaarders en incassobureaus kost veel tijd en energie en gaat ten koste van je kracht en focus. Hierdoor kun je je minder concentreren op je bedrijf en het verbeteren van je financiële situatie. Door Zuidweg Schuldhulp in te schakelen, doorbreek je deze vicieuze cirkel. Je komt weer tot rust en kunt je concentreren op de dingen waar je goed in bent.
Met Zuidweg heb je een onafhankelijke en onpartijdige bemiddelaar met als doel voor alle betrokkenen het best mogelijke resultaat te bereiken. Als je schuldhulpverlening aanvraagt, hoef je geen faillissement aan te vragen. De gevolgen van een faillissement zijn vaak nadelig omdat er geen middelen zijn om je schuldeisers te betalen. Je kunt 20 jaar aansprakelijk zijn voor je schulden.
Je bent niet alleen. Je wordt van begin tot eind bijgestaan door de sympathieke en competente adviseurs van Zuidweg Aan het eind van onze samenwerking heb je de optimale situatie gecreëerd voor een financieel gezonde toekomst.
Hoe werkt hulpverlening bij Zuidweg & Partners?
Stap 1: Alles begint met een persoonlijk gesprek. Wij verwelkomen je graag bij ons op kantoor of een andere intakelocatie. Tijdens dit gesprek kun je je situatie aan ons uitleggen en proberen we een duidelijk beeld te krijgen van de problemen waarmee je te maken hebt. Aan het einde van dit gesprek geven wij je direct advies met concrete oplossingen.
Het gesprek vindt plaats binnen twee weken na aanmelding. Is er sprake van een crisissituatie, bijvoorbeeld dreigende ontruiming of afsluiting van water of energie, dan vindt het gesprek al binnen drie dagen plaats.
Stap 2: Wij zorgen ervoor dat de kans op het oplossen van de achterstanden zo groot mogelijk wordt. Dit betekent dat wij de communicatie met je eisers verzorgen zodat je een adempauze kunt nemen. Ook kijken we met jou naar de mogelijkheden om je inkomen te verhogen en je kosten te verlagen. Soms moet de boekhouding nog op orde gebracht worden. Mocht dit niet meer mogelijk zijn met uw eigen boekhouder of accountant, dan kan onze Stichting Hulp Bij Boekhouden mogelijk behulpzaam zijn. Vaak heb je als ondernemer te maken met juridische problemen. Ook hierbij zijn wij je graag van dienst.
Stap 3: Wij vragen uitstel van betaling bij je eisers en controleren de hoogte en juridische status van de achterstanden.
Stap 4: We maken samen met jou een berekening van wat je kunt betalen aan je eisers in de komende drie jaar als je met je bedrijf stopt en de komende vijf jaar als je met je bedrijf door kunt gaan. Vervolgens gaan wij in gesprek met je eisers en bieden wij het saneringsvoorstel aan en onderhandelen tot een akkoord.
Als je interesse hebt, klik dan hier voor meer informatie.
Wat zijn de kosten voor hulpverlening?
De kosten voor onze begeleiding worden vaak vergoed door gemeenten. Wij werken samen met 133 gemeenten in Nederland. De kans is dus groot dat je in een gemeente woont, die de kosten voor je vergoedt. Woon je in een gemeente waar wij nog geen samenwerking mee hebben, dan gaan wij samen met jou naar een oplossing zoeken.
Hulpverlening voor werknemers
Om allerlei redenen kan een goede en betrouwbaar werknemer in de financiële problemen komen. Vaak liggen er privé omstandigheden aan ten grondslag zoals een scheiding of moeilijkheden bij de verkoop van een huis, maar ook een te hoge levensstandaard of een slordige financiële administratie kunnen debet zijn. Plots word je geconfronteerd met loonbeslag, verzoeken om een voorschot op het salaris, verminderde productiviteit enzovoorts. Ongemerkt beïnvloedt het je onderneming.
Zuidweg & Partners bemiddelt bij dit soort problematiek van ondernemers én werknemers. Als onafhankelijk bemiddelaar proberen wij de schade voor alle betrokkenen te beperken en tot een (financieel) haalbare oplossing te komen voor de problemen. Ben je bereid je werknemer te ondersteunen? Verwijs degene dan naar onze hulpverleners en ervaar zelf dat je werknemer beter functioneert zonder geldzorgen.
Wil je meer informatie over de mogelijkheden voor financieel herstel van je werknemer? Neem dan contact met ons op via (035) 538 53 50 of vul dit hulpaanvraagformulier in.