Het aannemen van nieuwe medewerkers is een verrijking van je bedrijf, maar het kan ook een risico zijn. In deze video leggen wij uit wat belangrijk is bij het aannemen van personeel en waar je op moet letten.
Ten eerste is het belangrijk dat je weet wat je zoekt. Dit is afhankelijk van wat voor werk je hebt, hoeveel werk je hebt, welke opleidingsachtergrond noodzakelijk is om dit werk goed uit te voeren en wat je zelf doet in je bedrijf. Soms kan het handiger zijn om met een ZPP’er te gaan werken, dan iemand in loondienst te nemen.
Als je voor jezelf duidelijk hebt gemaakt wat de positie inhoudt, moet je op de juiste plekken opzoek gaan naar je nieuwe medewerker. In veel gevallen is dat iemand uit je directe omgeving. Vooral als je bedrijf nog klein is, is het belangrijk dat je een goed band hebt met je nieuwe medewerkers en dat je elkaar kan vertrouwen. Daarnaast zijn er heel goede vacaturewebsites zoals Vacaturebank, Monsterbord en Stagemotor.
Het aannemen van personeel veroorzaakt altijd kosten. Het is daarom belangrijk om goed te kijken wat je budget is. Hoeveel kan je uitgeven voor die medewerker en wat levert het je op?