Op deze pagina vindt u een overzicht van alle gepubliceerde artikelen

De kracht van eerlijke zichtbaarheid
door Tilly Scholtze

Het was voor mij een nieuwe ervaring om mee te doen aan een podcast. Door mee te doen aan het online radioprogramma ‘Vallen, opstaan en weer doorgaan’, heb ik kennis kunnen maken met een voor mij nieuwe manier van online zichtbaarheid, Jacqueline bedankt hiervoor! …

Ik ben soms te romantisch, realiseerde ik me
door Zarayda Groenhart

Ik ben soms te romantisch, realiseerde ik me.  Ik was bij een geweldige business training van de Amerikaanse topondernemer Dean Jackson en hij stelde ons een superbelangrijke vraag: Hoe zou je business eruit zien als je alleen maar betaalt kreeg op het moment dat mensen hun droomresultaat behalen?

Zette me aan het denken.

Een dag in de Radiofabriek
door Jaco Bal

“Papa, wat ga je doen?” “Dat weet je toch?” zeg ik terug tegen Daphne, mijn jongste dochter van 11 jaar oud. “Nee, eigenlijk niet…, jullie doen toch iets op internet?”, vraagt ze nieuwsgierig. “Nou Daphne!”, speciaal voor jou volgt hier een kort verslag van een willekeurige dag in de Radiofabriek.

De frustratie van onzichtbaarheid
door Liesbeth Besamusca

Lange tijd geloofde de gemiddelde mkb’er er niet in. “Social media is niet voor bedrijven”, was in de begintijd van de smartphone (2008) een veelgehoorde opmerking. We’ve come a long way’ zou ik willen zeggen, maar de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat er nog heel erg veel terrein te winnen is….

Ikwilreisadvies.nl kiest toch voor franchise
door Marieken Neijman

Wanneer de stenen reisbureaus achter elkaar sluiten, besluit ik weer mijn oude beroep op te pakken. Als zelfstandig reisadviseur ben ik ervan overtuigd dat persoonlijke aandacht en maatwerk de toekomst heeft in de reiswereld. Klanten hebben namelijk geen zin meer op zaterdagmiddag uren op een krukje te zitten in een overvol winkelcentrum.

Franchise: samen sterker!
door Ralph Markwat

In 1994 richtte mijn vader onze organisatie op. Een franchiseformule voor cafetariabedrijven; ontstaan vanuit zijn eigen buitengewoon succesvolle cafetaria. Ondernemers waren nieuwsgierig naar zijn succes, de oorsprong ervan en wilde graag aan boord van zijn nieuwe organisatie. “Van ondernemers, voor ondernemers”, zou zijn slogan kunnen zijn.

Samen sterker door franchise
door Crijn Janssen

Dagelijks staan de kranten vol met positieve berichten over de economische groei. Sommige sectoren groeien in rap tempo. Consumenten hebben meer te besteden en dat is te merken ook. Positief voor het vertrouwen in het ondernemerschap en dat biedt tegelijkertijd kansen om voor jezelf te beginnen als zzp’er of als franchisenemer.

Ondernemer en (gok)verslaafd
door Marco Smit

Er is veel verborgen leed onder een grote groep mensen in Nederland en daar rust ook nog eens een enorm taboe op: verslaving. Dit is voor mensen in loondienst al een serieus probleem, maar daar zijn vaak nog wel vangnetten voor.

Life is a balancing act
door Yolanda Buchel

“Veel ondernemers worstelen met het schakelen van het ene naar het andere domein in hun leven, zeker wanneer het om zorg voor zichzelf gaat. Sporten schiet er vaak bij in, het thuisfront ‘begrijpt’ natuurlijk dat die klant even aandacht behoeft want anders…

Veerkracht is geen luxe
door Rob Kurvers

Ben jij, ondernemer, ook zo veerkrachtig? Kun je tegenwicht bieden aan lastige situaties en vervelende omstandigheden? En schakel je tijdig hulptroepen in? Als je alle vragen met ‘ja’ beantwoordt dan hoor ik graag hoe je dat doet want daar leer ik van.

Ondernemen is topsport!
door Ruud van den Brink

We hoeven niemand uit te leggen hoe belangrijk het is om te sporten. En gelukkig zien ondernemers dat ook in. Maar liefst 85% van de ondernemers sport en ziet hier de voordelen van in, zo bleek al eens uit een enquête van ING. En dat is niet zo gek, want ondernemers die tijd vrij maken om te bewegen, voelen zich ook lekkerder.

Ondernemer en gemeente; niet met en niet zonder elkaar…
door Jacqueline Zuidweg

‘Startende ondernemers zijn meer dan welkom in iedere gemeente. Het is goed voor de lokale economie en daarom wordt er fors geïnvesteerd door de gemeente. Zo zijn er allerlei startersfaciliteiten, zoals voorlichtingsbijeenkomsten, startersbegeleiding, gratis huisvesting in bedrijfsverzamelgebouwen tot aan helpen starten vanuit een uitkering.

Hoe kom ik van mijn schulden af?
door Burak Düdükcü

Een grote opdrachtgever die niet op tijd betaalt, weinig opdrachten, minder inkomsten vanwege ziekte, een administratie die van alle kanten rammelt met een hoge belastingaanslag als gevolg… verschillende oorzaken waardoor je als ondernemer in de schulden kunt komen.

Het is niet mijn schuld…
door Jacqueline Zuidweg

Wie schulden maakt, moet terugbetalen, ofwel 100% leveren betekent 100% betalen. Iedereen begrijpt dit, maar er is ook veel begrip voor de mensen die zich in een problematische schuldsituatie bevinden en wel willen, maar niet kunnen betalen…

Stoppen of doorgaan?
door Jeroen Koster

Ondernemers die mij vragen: ‘Moet ik stoppen of doorgaan met mijn bedrijf?’, kom ik vrijwel nooit tegen. Bijna iedere ondernemer wil graag doorgaan met zijn of haar bedrijf, maar wordt hierin soms belemmerd. De vraag die wij dan krijgen is: ‘Hóe kan ik doorgaan?’…

Binnen één dag financiering voor ondernemers
door Tim Zoete

Veel ondernemers hebben problemen bij het vinden van financiering. Voldaan factoring heeft hier een oplossing voor: het bedrijf koopt facturen van ondernemers en betaalt die op de dag van verzending. Tegen een tarief van 4 tot 6 procent wordt alles geregeld, zo kan de ondernemer zich richten op zijn échte werkzaamheden.

Ondernemen met jouw crowd
door Gijsbert Koren

Crowdfunding is een groeiende vorm van financiering. Ondernemers halen gemiddeld 100.000 euro op met crowdfunding. In de eerste helft van 2017 was de crowdfunding markt in totaal goed voor bijna…

Begrip, grip en communicatie door Paul Otter

Ongeveer veertien miljoen keer per jaar zoekt een gerechtsdeurwaarderskantoor contact met debiteurklanten over (meestal) het betalen van schulden. Soms is dat een bezoek van een gerechtsdeurwaarder…

Schuldhulpverlening in bedrijf
door Martijn Schut

Al jaren help ik gemeenten bij het verbeteren van de schuldhulpverlening. Ik ondersteun ook bij de inrichting van schuldhulp specifiek voor ondernemers. Maar sinds 2015 heb ik een hele andere bril op: ik ben nu ervaringsdeskundige! …

Is prijs een getal of een gevoel?
door Hiske Gude

Wanneer koopt iemand? Als iemand een behoefte heeft en een voordeel ziet, toch? Of zit er meer achter? Als we de prijs van ons product of onze dienst bepalen, richten we ons vaak op rationele overwegingen. We denken namelijk…

De juiste sales mindset
door Edo Boonstra

Hoe kom ik aan meer klanten? Hoe vind ik klanten die bij mij passen? Wat is mijn dienst, of product echt waard? Hoe maak ik verkopen leuk? Zo maar een greep uit de vragen die wij dagelijks horen van ondernemers en hun medewerkers…

Wat is een uur waard?
door Peter Bosman

Mensen vragen me vaak wat het uurtarief van hun beroepsgroep is. En vaak weet ik daar het antwoord op omdat ik als daar uitgever van de Prijzen & Tarievengids al lang onderzoek naar doe. Maar meestal…

Schuldsanering
door Jacqueline Zuidweg

Vorig jaar kwam ik mijn oude kleuterjuf tegen, en aangezien ik Sara inmiddels al heb gezien, vroeg zij mij terecht: “Jacqueline, ken je me nog?” Jazeker juffrouw Jannie!”. De kleutertijd was voor mij een heerlijke tijd. En het gekke is dat vooral …

Uitstelgedrag
door Manon Luitjens-Bakker

Iedereen beschikt over de mogelijkheden om rationele beslissingen te nemen. Alleen waarom doen we dat dan niet? Hoe komt het dat je als je een deadline op kantoor hebt op vrijdag je nooit zoals je gepland had op maandag begint…

Samen de eerste stap maken
door Manon Luitjens-Bakker

Net als bij de aanmelding zien we tijdens het intakegesprek een groot verschil in belangen bij de diverse ondernemers. Zo heb ik eens een mevrouw gehad op gesprek die ruim honderdvijftigduizend euro schuld had bij een bank…

Schuldhulpverlening aanvragen
door Manon Luitjens-Bakker

Toen Jacqueline aan mij vroeg om een presentatie te geven over de customer journey van onze ondernemers tijdens ons regiobijeenkomsten afgelopen maand, vond ik dat een lastige vraag.
Ik dacht terug aan alle ondernemers die ik zelf…

De waarde van een vast contract
door Jim van Heyningen

De nieuwe CAO in het schoonmaak- en glazenwassersbedrijf 2017-2018 wordt vereenvoudigd. Er wordt aansluiting gezocht bij de wettelijke bepalingen over: de ketenbepaling, proeftijd, opzegtermijn en de aanzegtermijn. Dit…

De Wet Weinig Zekerheid – door Marc Vogel

De Wet Werk en Zekerheid (WWZ) is bijna twee jaar na invoering onderwerp van allerlei zorgen bij ondernemers/werkgevers. De kritiek is niet verstomd en er wordt gezwaaid met onderzoeken om de stelling kracht bij te zetten dat het doel van de wet niet is bereikt en ook niet…

Een zieke medewerker?! Wat nu!?
door Joram van Geresteijn

Iedere werkgever komt het wel een keer tegen. Je medewerker wordt ziek… En dan? Het valt niet altijd mee om op de juiste manier om te gaan met de situatie. Je wilt betrokkenheid tonen, maar niet te dichtbij komen. Je wil als mens graag weten…

Happy werkgever! door Jacqueline Zuidweg

Alle mkb-ondernemers in Nederland met financiële problemen helpen bij het regelen van hun schulden. Dat was mijn droom. Dapper startte ik in 1994 mijn eenmanszaak om dit ambitieuze voornemen na te jagen. Na twee jaar werken in mijn eentje, nam ik mijn eerste échte werknemer aan …

De Bedrijfsoptimalisator door Patrick van Zuijlen

Het MKB staat bol van werklust, creativiteit en ondernemerschap. Ondernemers met hun eigen wijsheid en visie. Ondernemen is een prachtige manier om ‘jouw’ ding op jouw manier te doen. Als je dat op de juiste manier doet, dan kom je in je flow en word je…

Ieder groot probleem wordt klein geboren – door Han Dieperink

Het IMK – Instituut voor het Midden- en Kleinbedrijf – schiet jaarlijks ruim tweeduizend kleine ondernemingen te hulp, die een beroep deden op de bijstandsregeling van de overheid, de zg. Bbz. Het IMK beoordeelt bij die ondernemingen de levensvatbaarheid, want…

TERUG